fredag 23 april 2010

Sol blir till regn

Vilket kanonväder det var i morse. Jag bänkade mig på framsidan medan Elsa sov i vagnen. Satt och svettades, så varmt var det. Gick sedan in för att fixa lunch och sånt. Hade tänkt att ta en promenad ner på stan och handla lite nu på eftermiddagen. Men nu regnar det igen. Är det det här som kallas för aprilväder? Blir väl en riktig brittsommar på det här?

Jävlar vad väderintresserad man har blivit nu när man har barn förresten. Förut brydde jag mig nog inte lika mycket.

Elsa växer så det knakar. Det händer otroligt mycket nu. Hon har precis börjat förstå att hon kan ta sig fram genom att rulla runt. Så hon rullar runt precis överallt här hemma. Helt vild är hon. Nu väntar vi bara på att tänderna ska titta fram. Det är mycket dreggel och kli i munnen just nu.

Nu blir det en liten paus för mig i soffan medan elsa sover middag.
Hej svej

Inga kommentarer: