torsdag 5 augusti 2010

På resturang

Igår när vi kom upp till Stockholm efter att familjen hämtat mig bestämde vi oss för att gå ut och käka. Klockan var ganska mkt så vi drog på Elsa en pyjamas så att hon kunde slagga i vagnen. Så blev det inte! Hon tyckte att det var världens bästa grej att vara på resturang. Så hon fick en egen stol och satt och spana in alla människor. Vi hann äta både en liten förrätt och mat. Sen gick vi en liten promenad men hon somnade inte då heller. Hon somnade hemma sen men det var länge sen hon somnade efter kl åtta. Jösses!

Nu sitter jag utvilad på pendeltåget eftersom Elsa sov hela natten för första gången på länge. Men det var otroligt svårt att lämna dom där i morse. Hade mycket hellre haft en heldag i Stockholm med familjen än att jobba.

Annars måste jag säga att jag trivs otroligt bra med att jobba och ha pappan hemma. Det bådar gott inför 1 september då jag börjar min karriär på riktigt!

När jag ändå är igång och skriver nu så kan jag berätta att Elsa har börjat försöka att ställa sig upp själv. Alltså, utan stöd. Hon står på knä och sträcker armarna uppåt och skjuter ifrån med ena foten. Hon kommer nog att börja gå fortare än vad vi tror.

Nu ska jag vila lite innan jag är framme på jobbet.



Inga kommentarer: