torsdag 3 maj 2012

GI matmuffins

Testade ett recpet på matmuffins med bacon och soltorkade tomater idag. Det var relativt enkelt att göra och gick snabbt. Tänkte fylla upp frysen eftersom det är ett sånt bra mellanmål och enkelt att ta med sig om man är ute och så.

Åt precis den första och herregud vad goda de var! Degen är på sojamjöl och dinkelsikt och just sojamjölet är jag lite rädd för då jag vet att jag tidigare har reagerat på sojamjölk (allergisk alltså). Nu har jag testat att äta en halv muffins och det verkar gå alldeles utmärkt. Sitter dock och väntar en stund innan jag drar i mig nästa halva då jag vet att allergin kan slå till lite i efterhand.

Jag tror att det här kommer att gå galant för mig. Att föra schema över mat och motion och få statistik på allt är precis det jag behöver för att komma igång. Nu får vi se om det blir någon stavgång ikväll. Att köra runt på moderskeppet (syskonvagnen) med två barn i var lite väl tungt för mitt bäcken så det blev inte riktigt en sån lång promenad som jag hade tänkt mig.

Inga kommentarer: