onsdag 16 maj 2012

Mutor och godis

Vi har en extremt duktig liten tjej här hemma som självmant lämnar ifrån sig nappen när hon sovit färdigt och som alldeles nyss sa att hon ska sluta med blöja. På några dagar har hon blivit så stor.

Vi ska ju tvätta och smörja hennes svinkoppor två gånger om dagen och det funkar bra. Dock får jag muta henne lite. Bestämde mig nyss för att köra en extra tvätt då jag såg att skorpor började lossna. Jag mutade med godis. Haha, hon som inte skulle få äta godis innan hon fyllt tre och jag skulle framförallt aldrig muta eller belöna med det. Eller kanske det till och med var så att mutor och belöningar inte ens skulle existera. Ha ha ha ha ha ha! Nu efterhand så känns det lite gulligt att jag trodde att föräldraskap skulle vara så enkelt.



Inga kommentarer: