torsdag 3 maj 2012

Sjukstuga

Elsa är hemma från dagis idag också. Jag hade egentligen tänkt att hon skulle få gå idag men hon vaknade redan klockan sex i morse och känns inte helt fräsch än, även om hon är mycket bättre. Så hon får vila idag och så räknar jag med att hon är frisk i morgon (även om det inte är dagis i morgon då det är fredag).

Just nu känns det inte särskilt stimulerande att vara mammaledig. Belöningssystemet i min hjärna känns understimulerat. Jag skulle klippa mig idag vilket jag verkligen såg fram emot, men det får bli en annan dag. Ska försöka matcha det med barnvakt till Ebbe också. Då blir det extra lyxig egentid.

Vi får se vad vi hittar på idag. En promenad vid lunch blir det i alla fall. Jag har överdoserat onyttig mat och sötsaker nu under en längre tid att jag nu bestämt mig för att köra lite GI. Dock ej den stenhårda varianten utan "balansfasen" som det heter. Eftersom jag ammar så känns det mer vettigt. Har reggat mig på www.giviktkoll.se och där kan man faktiskt lägga in amning som ett motionspass. Skitbra! Då vet man att man får i sig tillräckligt till bebisen också.

Ebbe fortsätter med att vara världens gladaste bebis. Vi har börjat med att ge honom ersättning innan vi går och lägger oss nu, istället för vid klockan åtta. Det är Bobos ansvarsområde att fixa flaska och sånt och det betyder att jag kan somna när jag vill. Tidigare har jag varit vaken tills han skulle ha sista kvällsmålet. Nu kan jag somna nio om jag vill utan att behöva amma klockan tio. Resultatet blir att jag bara behöver amma honom en gång på natten (oftast vid fyra). Sen vaknar han klockan sex och det räknar jag inte som natt.

Nu ska jag läsa en bok för bokmalen. "Vad ska vi göra?" av Lennart Helsing står på menyn just nu.

2 kommentarer:

Jossan sa...

Nice att du reggat dig på giviktkoll! Tycker den sidan är grym och jag rekommenderar verkligen alla som vill köra gi att gå med där! Jag kör ju rivstarten och har gått ner 15 kg hittills :-D Lycka till! Kram

alexandra sa...

grymt...duktig du är :)