tisdag 19 mars 2013

LCHF experiment

Jag körde ju en ganska strikt LCHF-kost i somras samtidigt som jag tränade en del. Jag mådde otroligt bra, men sedan hände något och jag gick tillbaka till kolhydraterna. Jag har sedan gjort två misslyckade försök att gå tillbaka, jag har väl inte varit tillräckligt motiverad för att klara av omställningsperioden.

Men häromdagen så kom jag på att min nötallergi fakiskt försvann när jag inte åt kolhydrater och snart är det dags för pollensäsong. Så nu har jag bestämt mig för att inte börja med allergimediciner utan istället prova om det räcker med LCHF. Har googlat lite och det verkar som om många blir helt fria från sin allergi. Från och med nu så kör jag, nu är det upp till bevis! Jag tror på det här och det ska bli så spännande att se om det fungerar.

Ni kan följa mig här, på min blogg. Ska försöka uppdatera så gott det går.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så spännande att göra egen forskning på området! Jag har inte heller märkt av allergin och nu är det redan april. Lchf, vilken grej! / Jempapempa