lördag 30 mars 2013

Löpning

Det börjar verkligen bli dags att ta fram löparskorna och sätta igång snart. Har inte kommit igång med löpningen sen Ebbe föddes, hade sådana bäckenproblem under graviditeten som satt i ett bra tag efter. Men dom smärtorna blev också bättre när jag började med LCHF under sommaren (kan ha att göra med att jag samtidigt slutade amma, men jag tror ändå att LCHF hade med saken att göra). Jag har tränat lite core under vintern men nu har jag verkligen blivit förslappad.

Anmälde mig till Vår ruset genom jobbet för någon vecka sen och tänkte nu köra igång med något bra träningsprogram. Har fastnat lite för nybörjarprogrammet på Löpning för alla. De flesta träningsprogram för löpning som jag har provat innan har varit så otroligt långtråkiga. Risken med detta kan nog vara att det blir för hårt. Men å andra sidan så har jag grundat med barnvagnspromenader och core ett tag nu.

Jag borde sätta ett datum när jag börjar. Måndag kanske?

Inga kommentarer: