torsdag 4 april 2013

Löpning och lchf

igår var jag ute på första löppasset för våren. Hakade på en kompis som också spanat in löpprogrammet jag skrivit om tidigare. Så vi körde 3 min jogg, 2 min gång i 30 minuter. Det gick väldigt bra. Jag har alltid sprungit själv, men det var helt grymt att springa med sällskap. Tiden bara gick och det kändes knappt att vi sprang.

Det känns som om löpning och lchf är en väldigt bra kombination. Jag sprang ganska direkt efter middagen och trodde att jag skulle få magknip. Det hände ingenting. Upplever att jag både orkar och springer bättre på lchf. Så himla skönt!

En biverkning av träningen igår, förutom den jävulska träningsvärken, är att jag gått och varit hungrig hela dagen. Antar att fettförbränningen kickat igång ordentligt så nu behöver jag förmodligen mer fett. Har ätit några ostskivor och nu känns det bättre.

Inga kommentarer: