torsdag 24 mars 2011

En tröttis.

Vad skönt det är att ha bil. Hur kunde jag klara mig utan? Ja, det är väl så alla säger som tagit körkort. Är väldigt glad att jag äntligen tog det där kortet. Men det känns fortfarande overkligt när jag sätter mig och kör i väg. Det kan fortfarande kännas som att jag gör något förbjudet när jag kör. Och jag gör fortfarande en del "misstag". Häromdagen körde jag till exempel på fyrans växel hela motorvägen till södertälje. Haha, jag tyckte att bilen lät lite väl mycket.

Elsa blev så glad när jag hämtade henne från dagis. Hon bara skrek av lycka. När vi kom hem så gick vi ut en stund på baksidan. Jag kunde sitta på en stol och dricka en kopp kaffe medan hon traskade runt med en spade med Knut ett steg bakom sig hela tiden. Så sött! Men sedan spårade det ur när vi gick in. Elsa blev så trött att hon somnade framför tvn. Hoppsan!

Jag känner mig fortfarande risig. Kortisonsprayen har nog börjat verka lite, men det kan ta några dagar innan den får full effekt. Hoppas att jag är bättre i morgon så att jag kan åka till jobbet. Jag började mitt nya jobb för en månad sen och det har blivit mycket VAB och sjukdom sen dess.

Inga kommentarer: