torsdag 17 mars 2011

Jobbat idag.

Jag kände att jag verkligen var tvungen att ta mig till jobbet idag trots att jag fortfarande är väldigt förkyld. Jag var verkligen ingen bra bilförare varken i morse eller på kvällen. Hade ingen skärpa alls och kände mig väldigt vinglig, bokstavligen! Jag är fortfarande ganska grön i bilkörningen och när man bara kört till affären i några dagar och knappt det, då känns det lite ringrostigt.

Elsa är fortfarande dålig. Snuvig, hostig och dan. Så idag blev det min mamma som fick Vabba. Det är så himla bra att vem som helst får ta ut tillfällig föräldrapenning när barnet är sjukt. Jag hade hört det någon gång förut men jag visste inte att det var så smidigt. Jag pratade precis med försäkringskassan (jag hade plats 77 i kön) och det enda jag behövde göra var att säga mammas personnummer och så kopplade dom ihop henne med Elsa i deras system. Så om hon ska vabba för Elsa igen så kan man bara anmäla som vanligt.

Inga kommentarer: